جاذبه های گردشگری مسکو

اولین گام برای همه بازدیدها در مسکو کاخ کرملین و میدان سرخ است که نه تنها قلب مسکو که قلب کل کشور به شمار می رود . تاریخ روسیه عمدتا در این مرکز تاریخی و مسند و جایگاه قدرت تزارها و جماهیر شوروی نگاشته شده است . خیابان گاردن رینگ رود به گرداگرد مرکز شهر کشیده شده و بیشتر جاذبه های مسکو درون آن واقع شده اند . رودخانه Moska این حلقه را قطع می کند و در امتداد یکی از دیوارهای کرملین از پارک گورکی گذشته و به سوی جنوب غربی ادامه می یابد . 
نکته مهم : بیشتر موزه ها دوشنبه ها تعطیل هستند .


تور روسیه

کرملین
کرملین : در ترجمه تحت اللفظی به معنای شهر مستحکم و به منزله قلب مسکو و کشور روسیه است و قدمت آن به زمان تاسیس این شهر در سال 1147 برمی گردد. از سال 1276 تا 1712 مقر و جایگاه دولت برای شاهزادگان و تزارها و از 1918تا 1990 مقر دولت کمونیستس بوده است . برج ها و دیواره های آن با آجر سرخ ساخته شده اند و چندین کلیسا و قصر را به هم مرتبط ساخته و با عبور از قصر کنگره   مجموعه ای زیبا در اطراف میدان تشکیل می دهد . بزرگترین کلیسای آن Uspensky Sobor ( به معنی کلیسای پنداشت - تور روسیه ) محل تدفین پیروان ارتودوکس بوده و برای تاج گذاری تزارها از آن استفاده می شده است . Blagoveshchesky Sobor یا کلیسای تبشیر با 9 گنبد مسی براق و درخشنده کلیسای شخصی تزارها بوده است . کلیسای Archangelsky Sobor ( کلیسای میکاییل فرشته اعظم ) اگرچه در سال 1505 ساخته شد اما مامن بقایای شاهزادگان بزرگ و تزارهای است که از سال 1325تا 1696حکمرانی کردند . موزه اسلحه و صندوق الماس که حاوی گنجینه کلیسا و دولت از جمله تخم مرغ های Fabere  و الماس 180 قیراطی منسوب به کاترین کبیر نیز ارزش بازدید دارند . ضمنا توپخانه و ناقوس تزار که هر دو در نوع خود بزرگترین محسوب می شوند ( به ترتیب 40 و 200 تن ) و هیچیک نیز بر اساس کاربرد خود استفاده نشدند نیز در داخل کرملین قراردارند . 

تور روسیه
راهنمای انگلیسی زبان معمولا خارج دروازه های اصلی وجود دارند اما چون قیمت مقطوعی قرار داده نشده است لازم است قبلا با آن ها به توافق برسید .
میدان سرخ و کلیسای سنت باسیل : محل برگزاری جشن های عظیم May Day  در زمان اتحاد جماهیر شوروی .  ضمنا ارامگاه لنین که ساختمانی است مکعبی با سبک پیشروی روسی و تابوت کریستال که حاوی بدن مومیایی شده موسس اتحاد جماهیر شوروی است در این محل قراردارد . میدان مزبور به وسیله دیوارها و برج های کرملین از یک طرف و نمای فروشگاه بزرگ GUM از سوی دیگر احاطه شده است . و  تمام این ها چهارچوبی برای مشهورترین تصویر روسیه به وجود می آورد که همان گنبدهای پیازی شکل و رنگارنگ کلیسای سنت باسیل ( کلیسای شفاعت / تور روسیه ) است . هر گنبد طراحی و رنگ بندی متمایزی دارد و تاثیر مجموع آنها بسیار حیرت آور است . این بنا در دهه 1550 و به یادبود پیروزی ایوان مخوف بر مغول ها در نبرد کازان ساخته شد .

پترهوف


موزه هنرهای زیبا پوشکین :
 از حیث شهرت پس از هرمیتاژ در سن پترزبورگ ، موزه هنرهای زیبای پوشکین است که شامل کلکسیون های غنی کارهای هنری از مصر باستان گرفته تا آثار امپرسیونیستی و پس از آن ( به خصوص کارهای کلود مونه ) است . 
بلیت های این موزه برای موزه مجاور آن یعنی مجموعه های شخصی که به نمایش آثاری از هنر روسیه و جهان مربوط به قرن 19 و 20 می پردازد نیز معتبر است .
گالری TRETYAKOV : مهمترین آثار نقاشی سنتی روسیه در جهان در اینجا قراردارد . مجموعه وسیع تمثال ها نیز دیدنی است که توسعه هنر از اوایل دوره بیزانس تا مکتب های پیشرفته تر روسی قرن 17 را پوشش می دهد .

صومعه نوودویچی : در سال 1524 به وسیله پرنس واسیلی سوم تاسیس شد . ( هرچند برج ها و دیوارهای فعلی به سال های 1685 تا 1687 باز می گردد - تور روسیه ) . این صومعه محل تبعیدی بود برای زنان اشراف زاده به منظور عزاداری یا قهر و بی اعتنایی که از بین آن ها می توان به نام هایی نظیر سوفیا خواهر پترکبیر که در سال 1698 کودتایی را از همین محل علیه وی برانگیخت . گورستان کناری این صومعه شامل قبر اشخاص برجسته ای نظیر نیکیتا خروشچف ( تنها رهبر روسیه که خارج از کرملین خاک شده است ) ، نیکلای گوگول ، سرگئی پروکفیو و آنتوان چخوف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.