ارتش سوریه در آستانه ورود به پالمیرا

نیروهای ارتش سوریه در پی درگیری شدید با تروریست‌های داعش در حومه شهر پالمیرا، در آستانه ورود به این شهر باستانی قرار دارند.
پرس تی وی: به گزارش پایگاه خبری العهد نیروهای ارتش سوریه کنترل منطقه کوهستانی الهایل در حومه شرقی حمص را به طور کامل به دست گرفته و در آستانه ورود به شهر پالمیرا قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه ضمن تایید خبر پیشروی ارتش این کشور به سوی پالمیرا، از وقوع درگیری‌های سنگین میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌های داعش در حومه شهر خبر داده است.

به گفته منابع سوری در اختیار گرفتن کنترل این منطقه کوهستانی زمینه ساز بازگرداندن امنیت و ثبات به شهر باستانی پالمیراست که داعش از زمان تسلط بر آن، تاکنون بسیاری از آثار باستانی آن را تخریب و منهدم کرده است.

براساس این گزارش، همچنین در این درگیری دهها تن از تروریست های داعش کشته و زخمی شده‌اند.

ارتش سوریه برای آزادسازی شهر باستانی پالمیرا با پشتیبانی هواپیماهای ارتشروسیه عملیاتی را از چند روز گذشته آغاز کرده است.


تصویر آرشیوی از قلعه تاریخی شهر پالمیرا (عکس: خبرگزاری فرانسه - تور روسیه )
شهر باستانی پالمیرا از ماه می سال گذشته (اردیبهشت 1394) به اشغال تروریست‌های داعش در آمده است. این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

هلاکت دو سرکرده داعش در رقه

در همین حال، پایگاه خبری سوریه الان از کشته شدن دو تن از سرکردگان داعش در شهر رقه خبر داده است.

براساس این گزارش، دو سرکرده داعش به نام های ابوهمام التونسی و ابو حمزه الانصاری در حملات هوایی جنگنده های روسیه به خودروی آنان در نزدیکی منطقه المشلب در شهر رقه کشته شدند.

سوریه از ماه مارس 2011 صحنه ناآرامی‌های مرگبار است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.