تور هند – مناطق دیدنی – بمبئی – هند – قسمت اول

تور هند – مناطق دیدنی – بمبئی – هند – قسمت اول

 

مرکز تخصصی سفر به هند در ایران در این قسمت به معرفی شهر زیبای بمبئی برای علاقمندان سفر به هند و همچنین عزیزانی که در تور هند این مرکز ثبت نام کرده اند می پردازد.

بمبئی Mumbai – Bombay – تور هند

بمبئی که آن را دروازه هند ( تور هند ) Gate way of india نیز می نامند، کلمه ای است پرتغالی و معنی آن ساحل زیبا است. نام دیگر آن، آساموم بی Asumumbay است. این شهر، سابقا دهکده ی کوچکی به نام هپتانسیا Heptansia یعنی هفت جزیره بود و بعد از آن پرتغالی ها آن را اشغال کردند، بامبای bambi نام گرفت ( تور هند ). اکنون بمبئی با جمعیت ۱۸/۱۹۶/۰۰۰ نفر در سال ۲۰۰۵، پر جمعیت ترین شهر هند ( ” تور هند )، ششمین شهر پر جمعیت جهان و یکی از بزرگ ترین بنادر دنیاست. – تور هند و تور گوا –

این شهر در جزیره ی سالست Salsette island قرار دارد که تقریبا به بخش اصلی متصل است. بمبئی ( تور هند ) در غرب هند و در سواحل دریای عرب واقع شده است. میزان بارندگی سالانه ای آن، حدود ۲/۱۷۰ میلی متر است و ۹۵ درصد این بارندگی ها که از بادهای جنوب غربی مانسون منشا می گیرد، طی ۴ماه ژوئن ( تیر ) تا سپتامبر (مهر) می بارد. حداقل دما در ژانویه (دی ) به ۷ درجه ی سانتی گراد و حداکثر دما در می ( خرداد ) به ۴۲ درجه ی سانتی گراد می رسد. پرتغالی ها این شهر را در هنگام ازدواج شاهزاده کاترین برگانزا با شارل دوم انگلیس، برای جهیزیه به پادشاه انگلیس بخشیدند. (* تور هند *)

 

بمبئی ( تور هند ) شهری نسبتا بزرگ و زیبا است، در کناره ی ساحل غربی قرار گرفته و یکی از بزرگ ترین بندرگاه های طبیعی جهان به شمار می آید. این بندر، محل دریافت بسیاری از واردات هند ( تور هند ) است. همچنین اغلب کالاهایی که در هند شرقی ساخته می شود، از این بندر حمل و نقل می شود و به همین دلیل به پایتخت تجاری هند نیز شهرت یافته است. ( تور هند )

 

 

دروازه هند - Gate way of India - تور هند

دروازه هند – Gate way of India – تور هند

 

 

شهر بمبئی ( /تور هند /) یکی از مراکز تولید پارچه ی کتانی و نساجی هند است. صنایع عمده ی این شهر، چاپ و انتشار، ساخت و تعمیر کشتی، کارخانه های جواهر آلات، چرم، دارو، مواد شیمیایی، ماشین آلات و تولیدات سرامیک است.

بمبئی همچنین بزرگترین شهر تولید کننده ی فیلم سینمایی در سراسر جهان نیز به حساب می آید. دیدنی های بمبئی عبارتند از: ساحل چوپاتی، ساحل جوهو، پارک ملی سانجی گانودحی، پارک وحش بویوالی، موزه پرنس اوف ولز، موزه آلبرت ویکتوریا، کالری هنر جهانگیر، تئاتر پریتهوی، پارک کمالانهرو، باغ ویکتوریا، هاجیلای پارک و قلعه ی فراموشی.

 

تور هند | تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان

http://india-tour.ir

 

برای ادامه مطلب اینجا کلیک کنید ==> قسمت دوم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.