تور هند – مناطق دیدنی و معروف – دهلی – هند

تور هند – مناطق دیدنی و معروف – دهلی – هند

 

مرکز تخصصی سفر به هند ( تور هند ) به پشتوانه بیش از دو دهه تجربه مدیران خود در حوزه گردشگری ( علی الخصوص تور هند ) و با در اختیار داشتن کاملترین بانک اطلاعاتی درباره کشور هند و همچنین در زمینه برگزاری تور هند شرایطی را برای عزیزانی که در تور هند ثبت نام کرده اند به وجود آورده تا این عزیزان و علاقمندان در طی تور هند با آرامش خیال و رضایت خاطر کامل سفری به یادماندنی را تجربه کنند. بنابراین در این قسمت برای آشنایی بیشتر دوستان و عزیزانی که درتور هند ثبت نام کرده اند به بررسی شهر دهلی در کشور هند می پردازیم.

 

دهلی – تور هند

مورخان معتقدند دهلی ( تور هند ) همان شهری است که در حماسه ی مهابهارت به اسم ایندرابراستا از آن نام برده اند. در قرن دوازدهم، دهلی (* تور هند *) تحت سلطه و نفوذ راجپوت ها بود. آخرین پادشاه هند که بر دهلی فرمانروایی کرد، پریت وی راج نام داشت که در سال ۱۱۹۲ در نبرد بین هندوها و مسلمین مهاجر کشته شد. از آن زمان به بعد تا زمان تسلط انگلیس بر هند ، دهلی تحت نفوذ و سلطه مسلمانان بود و آثار با عظمتی که هم اکنون در دهلی ( تور هند ) دیده می شود، از زمان فرمانروایی مسلمانان، باقی مانده است. ( تور هند و تور گوا )

 

دهلی به دو قسمت دهلی جدید و دهلی قدیم تقسیم شده است. چاندنی چوک Chandni Chowk ( تور هند )  که خیابان اصلی دهلی قدیم است و در عین حال که بسیار تماشایی است، فوق العاده کثیف و دود آلود و پر جمعیت است. علت دود آلود بودن چاندنی چوک، آن است که آشپزخانه ها و رستوران های این منطقه دودکش ندارد. این خیابان، مناظر تماشایی بسیاری دارد که از آن میان می توان به ادویه فروشی ها اشاره کرد. (/ تور هند )

تعداد کاوهایی که آزادانه در این خیابان رفت و آمد می کنند، گاهی حتی از تعداد عابران زیادتر است و عجیب این است که این گاوها مقررات عبور و مرور را به نحو احسن رعایت می کنند و هرگز صدمه ای به عابران نمی رسانند. بزرگترین مسجد جهان ( تور هند ) در نزدیکی همین خیابان قرار گرفته و لال قلعه یا دژ قرمز Red Fort – که در دوران مغول های گورکانی، قصر بود – نیز رو به روی همین خیابان است.

 

تور هند - مناطق دیدنی و معروف - دهلی - هند

تور هند – دهلی – قلعه قرمز Red Fort

 

 

از دیگر جاهای دیدنی این شهر، رصد خانه جنتر منتر، معبد بیرلا، میدان کنات، باغ وحش، پرانا قلعه، آرامگاه همایون Humayun Tomb، معبد شری لکشمیناراین، مزار نظام الدین، مسجد قوت الاسلام، بنای پارلمان، دروازه هند، باغ های مغول، پارک بوداجایانتی، کوینز گاردنز، باغ های قدیسه و باغ های روشن آرااست . * تور هند *

 

قطب منار Qutb Minar در فاصله ی ۱۸ کیلومتری دهلی و در حوالی یکی از پایتخت های قدیم هند، یعنی مهرائول Meheraul قرار دارد. 

 

Qutab-Minar -قطب منار - تور هند

Qutab-Minar -قطب منار – تور هند

 

این بنا یک برج پنج طبقه به طول ۷۳ متر است که محیط فوقانی آن ۱۸ متر و محیط تحتانی اش ۴۶ متر است. این برج را قطب الدین ایبک به مناسبت پیروزی در جنگ با هندوان بنا کرد. ویرانه ی قصر پریت وی راج – آخرین پادشاه هندوی دهلی – نیز در نزدیکی قطب منار واقع شده است. 

 

تور هند | تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان

http://india-tour.ir

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.