تور هند – جغرافیای اقتصادی – حمل و نقل – هند


تور هند – جغرافیایی اقتصادی – حمل و نقل – هند

 

مرکز تخصصی سفر به هند ( تور هند ) به پشتوانه بیش از دو دهه تجربه مدیران خود در حوزه گردشگری ( علی الخصوص تور هند ) و با در اختیار داشتن کاملترین بانک اطلاعاتی درباره کشور هند و همچنین در زمینه برگزاری تور هند شرایطی را برای عزیزانی که در تور هند ثبت نام کرده اند به وجود آورده تا این عزیزان و علاقمندان در طی  سفر به هند با آرامش خیال و رضایت خاطر کامل سفری به یادماندنی را تجربه کنند. بنابراین در این قسمت برای آشنایی بیشتر دوستان و عزیزانی که در تور هند ثبت نام کرده اند به بررسی حمل و نقل در کشور هند می پردازیم.

 

حمل و نقل – تور هند

تمکانات حمل و نقل یکی از مهمترین پیشتوانه های اقتصادی هر کشوری است. ساخت شبکه های ارتباطی، نیاز به زمان و هزینه های فراوانی دارد.در  هند ، وسائط نقلیه ی گوناگونی، جمعیت یک میلیارد نفری را جابجا می کند. این کشور با ۶۳/۲۳۰ کیلومتر طول شبکه ریلی، چهارمین کشور پس از آمریکا، روسیه و چین از نظر طول خطوط راه آهن است. تقریبا تمام نقاط هند ، زیر پوشش شبکه ی راه آهن قرار دارند.

از نظر جاده نیز هند با ۳/۳۸۳/۳۴۴ کیلومتر، بعد از آمریکا در مقام دوم جهان قرار دارد. در سال ۲۰۰۵، برآورد شده است که حدود ۹/۰۳۰/۰۰۰ خودرو در هندتردد می کردند و پیش بینی می شود این رقم در سال ۲۰۱۶، به ۱۶/۹۸۰/۰۰۰ خودرو برسد. [ تور هند ]

 

در کشور هند ( تور هند )، ۳۴۱ فرودگاه ساخته شده است که از مهمترین آنها فرودگاه های شهرهای بمبئی، دهلی، چنایی و کلکته است. فرودگاه بین المللی بمبئی، پر ترددترین فرودگاه در کشورهای آسیای جنوبی از نظر تردد است. راه های آبی داخلی، اهمیت زیادی برای حمل و نقل ارزان دارد. بر این اساس، حدود ۴۸۵ کانال در هند (. تور هند .) ایجاد شده و با در نظر گرفتن بخش هایی از رودخانه که قابل کشتیرانی اند، حدود ۱۴/۵۰۰ کیلومتر راه آبی در هند وجود دارد. ناوگان کشتیرانی هند (* تور هند *)، حدود ۳۱۶ کشتی با ظرفیت بیش از هزار تن در اختیار دارد. بمبئی، کلکته، چنایی یا مدرس، جواهر لعل نهرو، هالیدا Halidia، کاندلا Kandla از مهمترین بنادر هند به شمار می روند.

 

تور هند | تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان

http://india-tour.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.